Graficul de lucru, strategia de lichidare adoptata
Modul în care se cuantifica periodic rezultatele obtinute în procesul de lichidare si etapele ce urmeaza a fi parcurse. Graficul de lucru adoptat în general pentru toate societatile aflate în lichidare este împartit pe faze de lucru, etape si masuri punctuale pe fiecare etapa dupa cum urmeaza:
FAZA I
- Deschiderea contului de lichidare
- Inventarierea patrimoniului, întocmirea bilantului de deschidere a lichidarii si preluarea patrimoniului.
- Luarea masurilor de conservare si paza a patrimoniului;
- Deschiderea registrelor de lichidare;
- Analizarea contractelor comerciale în curs de derulare;
- Elaborarea planului de oprire a activitatii societatii;
- Intocmirea tabelului de creante si ierarhizarea acestora în ordinea de preferinta, pe baza registrului creditorilor;
- Intocmirea listei debitorilor societatii si notificarea acestora;
- Analiza activelor grevate de sarcini;
- Intocmirea fiselor pentru fiecare activ al societatii cu detalierea bunurilor ce îl compun, a listei celorlalte bunuri precum si programarea fiecarei sedinte de licitatie;
- Analiza litigiilor în curs si aprecierea perspectivelor de solutionare a acestora;
- Evaluarea activelor/ bunurilor patrimoniale si stabilirea valorii de deschidere a licitatiilor;
FAZA II
- Intocmirea planului scadentar de recuperare a creantelor înregistrate de societate si a actionarii în justitie în scopul recuperarii lor;
- Desfasurarea activitatii de marketing - va fi generala pe întreg ansamblul lichidarii si punctuala pentru fiecare termen de licitatie în parte;
- Organizarea licitatiilor pentru vinzarea bunurilor societatii;
- Incasarea sumelor obtinute din vinzarea bunurilor;
- Plata datoriilor catre creditori dupa vanzarea activelor/bunurilor si recuperarii creantelor societatii;
- Intocmirea raportului referitor la ansamblul opereatiunilor lichidarii, denumit Raport Final;
- Inregistrarea raportului final la Registrul Comertului, în vederea radierii societatii comerciale;